Zit u wel op de juiste stoel?
Of laat u zich teveel leiden door de belangen van uw leveranciers?

Blog

Waarom de rol van sociale media steeds belangrijker wordt binnen uw bedrijf

Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest… social media is bijna niet meer weg te denken. Er is een enorm aanbod van platforms om op te communiceren. Maar voor welk platformen kiest u als onderneming en weten uw medewerkers dat ook?
Lees verder


Hoe kunt u risico's managen in uw ICT?

U heeft alle kritische functionaliteiten binnen uw werkprocessen in beeld en wilt uw risico’s zoveel mogelijk beperken en de continuïteit van deze processen waarborgen. Een tweede server aanschaffen voor de belangrijkste taken is een dure oplossing die u zich eigenlijk niet kunt permitteren. Maar heeft u enig idee welke andere mogelijkheden er zijn om zijn uw risico’s te managen?
Lees verder


Waarom is Quality of Service (QoS) nodig voor uw verbindingen?

Eerder waren netwerken voor gegevens en telefonie (spraak) gescheiden. Nu zijn telefonie, video en data vaak geïntegreerd: een apart netwerk is niet meer nodig. Wel stellen data en telefonie andere eisen aan een netwerk. Over een netwerk kunnen verschillende typen verkeer lopen, zoals data, video en telefonie. Wanneer je data en spraak met elkaar integreert, is Quality of Service (QoS) nodig. Spraak heeft immers voorrang boven data. QoS zorgt ervoor dat een bepaald type verkeer voorrang krijgt. Dit moet door alle apparatuur worden ondersteund.
Lees verder


Wat is belangrijk bij de keuze voor een provider?

Als ondernemer heb je vaak te maken met verschillende providers. Dat varieert van een hostingpartij voor je website of webshop tot het op afstand managen van je draadloze netwerk of je telefonie.
Lees verder


Overeenkomsten voor het gebruik van gratis tools: veilig of niet?

Maakt u weleens gebruik van ‘gratis’ diensten als We Transfer en Dropbox? Of van een tool om wachtwoorden in op te slaan? Dan heeft u vast gemerkt dat tijdens de installatie ervan een aantal vragen voorbij komt waar u ‘ja’ moet aanklikken om verder te gaan. Maar is de informatie die u via We Transfer verstuurd hebt nog wel van u? Welke rechten heeft u nog over bijvoorbeeld beeldmateriaal? En komt dit niet in conflict met andere overeenkomsten die u hebt afgesloten? En hoe werkt dat met social media? Is alles wat u daarop plaatst nog wel van u? En hoe krijgt u uw informatie weer van deze diensten verwijderd? Zijn gratis aangeboden diensten ook écht gratis?
Lees verder